Jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku?
Sklep internetowy to skutecznie stosowana i rentowna metoda sprzedaży. Wiele osób uważa, że jego założenie wiąże się z dużą ilością ciężkich do pokonania formalności i trudności. Nic bardziej mylnego, podpowiadamy jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku.
Założenie sklepu internetowego krok po kroku
Podstawową kwestią nad jaką należy się pochylić przed założeniem witryny online jest odpowiedni pomysł na biznes. Sklep internetowy nie przyniesie korzyści bez interesującego projektu biznesowego. Oferowane produkty powinny być atrakcyjne dla potencjalnych klientów i wzbudzać zainteresowanie konkretnej grupy docelowej. Rynek e-commerce jest bardzo tłoczny, a co za tym idzie wybór niszy zdominowanej przez popularne marki może się okazać nie zbyt trafionym pomysłem. Po podjęciu tej decyzji należy stworzyć swój rozpoznawalny brand. Wiąże się to z wymyśleniem chwytliwej nazwy i zaprojektowanie interesującego logo. Są to kwestie, do których warto podejść profesjonalnie, gdyż rozpoznawalność i atrakcyjność marki znacznie zwiększa uzyskiwane w przyszłości przychody. Kolejnym krokiem jest legalizacja swojej działalności w internecie, przed rozpoczęciem sprzedaży online należy zarejestrować działalność gospodarczą w CEIGD lub KRS. Początkujący sprzedawca musi też zdecydować się nad formą opodatkowania, działalność generująca niewielkie przychody nie powinna być objęta podatkiem VAT. Jest on sugerowany w przypadku firmy, w której koszty są wysokie. Kolejną kwestią formalną jest opłacanie składki ZUS, które stanowi nieodzowny element prowadzenia działalności gospodarczej.
Jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku ?
Założenie sklepu internetowego krok po kroku to nie tylko kwestię formalne. Wiąże się to również z szeregiem czynności wymagających pewnej wiedzy technicznej. Pierwszym krokiem jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Osoby dysponujące większym budżetem często zatrudniają w tym celu podwykonawców posiadających specjalistyczną wiedzę z zakresy IT oraz marketingu. Dostępne są tez gotowe platformy e-commerce, których głównymi zaletami są: duża funkcjonalność, łatwa obsługa i akceptowanie nowoczesnych form płatności. Kolejną kwestią jest wybór domeny i hostingu, nazwa witryny jest niezwykle istotna, ponieważ klient ma z nią wiele kontaktu, powinna być łatwa do zapamiętania i niezbyt skomplikowana. Następnym krokiem jest stworzenie interesującego designu sklepu internetowego. To zadanie można powierzyć specjalistą takim jak: grafik komputerowy lub ekspert od pozycjonowania stron www. Witryna powinna być czytelna, łatwa i intuicyjna w obsłudze. Opisy produktów na niej się znajdujących mają zachęcać do zakupu, a obok nich warto umieścić wysokiej jakości zdjęcia. Nie można też zapominać o umiejętnie przeprowadzonym pozycjonowaniu strony, które zapewnia wysoką pozycje w wyszukiwarce Google. Warto promować swoją markę na portalach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram. Tego typu działania w połączeniu z ciekawym pomysłem na biznes gwarantują wysokie zarobki oraz z wykonywanej pracy.